EPISCOPAL WORD
Second Sunday of Easter
Sunday, April 11, 2010
Sunday, April 7, 2013
Year (cycle):
C
The Collect:
Almighty and everlasting God, who in the Paschal mystery established the new covenant of reconciliation: Grant that all who have been reborn into the fellowship of Christ's Body may show forth in their lives what they profess by their faith; through Jesus Christ our Lord, who lives and reigns with you and the Holy Spirit, one God, for ever and ever. Amen.
First Lesson:
Acts 5:27-32
Psalm:
Psalm 118:14-29 or Psalm 150
Epistle:
Revelation 1:4-8
Gospel:
John 20:19-31
4-year-old Bridget was in her sandbox playing when she got a headache.
She went inside to her mother who comforted her, gave her some medicine, and then sent her off again to play. But Bridget soon returned with the same complaint. This prompted phone calls, an Internet search, a drive to the doctor’s office, then a rush to the hospital where it was discovered that Bridget was that one in a million child who had developed a massive brain tumor that was aggressively taking over. Her stunned and shocked parents stood by, unable to fully process the unfolding story. An operation would be done the next morning, and the chances were not good. Their priest was brought in to prepare them for the inevitable – the loss of their only child.
The 24 hours before the operation brought a roller coaster of emotion to Bridget’s parents who had to try to remain upbeat and hopeful, but having seen the x-rays, remain realists: that this operation was a very, very long shot. And sure enough, after a four-hour procedure the next morning, the surgeon entered the waiting room staring at the floor. He said he had managed to remove the tumor cleanly, however little Bridget was not able to hang on while she was being patched up. The couple collapsed in tears.
Before leaving the hospital Bridget’s mother asked if she could see her daughter one more time. An orderly accompanied her to the cold, brightly lit basement where Bridget’s body was being stored. As the orderly pulled out the gurney where the tiny body lay, he noticed something.
Bridget was moving.
Emergency staff was rushed in. They were able to revive Bridget. She coughed and cried, but she was kicking. Oh yes, it was a miracle. This 4 year old went on to fully recover. And months later as she played, once again, in her sandbox, her parents looked out at her through the kitchen window filled with unspeakable joy.
This is Easter.
It's not about colored eggs and jellybeans, it’s about the thing most dear to us, having gone away, against all odds, has returned. What more need our lives be than testimonies to the joy of that moment?
What's Easter?
Quanto mais aprendemos, mais assombrados ficamos ou devíamos ficar... A nossa a obrigação é aprender cada vez mais e assim separar a nossa mera ignorância do verdadeiro mistério.
Lewis Thomas
Lewis Thomas
Rabino Ortodoxo
Casa
Gays com Lésbicas

Há seis anos atrás, um rabino ortodoxo ajudou um gay a realizar o sonho de ser pai. Para isso, elaborou um plano, de o casar com uma lésbica, que também queria ser mãe. Desde o primeiro casamento entre o gay e a lésbica, Areleh Harel tem acompanhado 13 casais, com o mesmo objetivo, revela uma reportagem da revista «Time».
Através de um amigo, o rabino de 37 anos encontrou um casal de lésbicas que também queria conceber uma família «tradicional». Agora, depois de «casados», têm dois filhos, e ninguém suspeita que são gays.
O plano de casamentos «encomendados» foi descoberto e gerou polémica. Harel já foi mencionado numa discussão em Jerusalém sobre os direitos homossexuais. Líderes gays após descoberta, criticaram estas uniões, achando-as enganosas. Porém, vários rabinos já apoiaram o colega, apelidando o seu trabalho de corajoso.
Com o sucesso, e com maior procura, Harel passará a trabalhar via Internet, com o projeto, chamado «matchmaking» (casamenteiro), e acredita que «esta é a melhor solução» que se pode «oferecer às pessoas que querem viver dentro da halachá» (lei judaica).
O ortodoxo garante que o serviço de «matchmaking» estará online e operacional até ao final do ano, e considera ainda que esta «pode não ser uma solução perfeita», mas pelo menos «é um tipo de solução», para que os crentes da lei judaica não vivam em pecado.
São muitos os grupos homossexuais que já fazem pressão para que os seus casamentos sejam aprovados. Até 2007 não havia qualquer organização ortodoxa gay em Israel. Atualmente, existem cinco, incluindo uma com sede em Jerusalém.
Um gay, de 28 anos, que está acompanhado e conduzido por Harel, acredita que este tipo de casamento é procurado porque as pessoas acreditam que, com a lei judaica, «esta é a maneira normal e porque é a maneira mais fácil de ter filhos.»
Os defensores ortodoxos acreditam que se os rabinos em Jerusalém aceitarem mais casamentos gays, a tolerância vai alastrar para as comunidades ortodoxas em todo o mundo.
Sem comentários:
Enviar um comentário
Shalom! Welcome to CAV Reformed Theology
Nota: só um membro deste blogue pode publicar um comentário.